Welkom op hideaway.nl
Reisverslag vanuit Australië
06 november 2003
Devils Marbles
Aangezien ik de eerste en enige was die me voor de tour had opgegeven, moest ik 's ochtends bellen of er nog meer mensen waren. Die waren er dus niet. Maar toen vroeg ik aan mijn kamergenoot wat hij die dag wilde gaan doen en hij zou eigenlijk gewoon maar wat rondhangen. Dus heb ik hem voorgesteld om naar de Devils Marbles te gaan. En dat vond ie wel een goed idee. Dus ging de tour toch door.

De Devils Marbles waren het zeker waard om een dag langer voor in Tennant Creek te blijven. Na wat typische foto's of een super lange kaarsrechte snelweg in de middle of nowhere, kwamen we bij de Devils Marbles aan. Ik heb een hoop foto's genomen, die hier te zien zijn.

Wist je dat deze rots formatie is ontstaan door het wegslijten van een 1 km hooge berg van gestolde lava. De hele valei waar nu de Devils Marbles te vinden zijn was vroeger een groote berg...

Een paar foto's wil ik bij dit artikel toevoegen:

De Twins (en ikke):

De Broken Donut:

De Big Mac:

Zie je hier een olifant? Ja, probeer dan ook het hoofd van een leeuw te vinden:

En op de terug weg nog een paar mooie foto's van de zonsondergang langs de Stuart Highway.

Geplaatst om 06:44:36 vanuit Alice Spring. (bijgewerkt 07-11-2003 om 07:57:46)
Tennant Creek en omgeving
Zo ik ben net aangekomen in Alice Springs, maar eerst een stukje reisverslag over Tennant Creek. Op 3 november heb ik wat rondgelopen in en om de 'stad'. Naar nederlandse standaard een afgelegen dorpje...

Het bezoekerscentrum ligt ongeveer 1,5 km buiten de stad. Daar ben ik heen gelopen om de tour naar de Devils Marbles te boeken. Maar ik kon daar alleen een foldertje over de tour krijgen. Wel heb ik nog een Spinifex Pigeon op de foto gezet. Daarna ben ik nog een kilometer (ongeveer) verder gelopen naar Bill Allen Lookout. Vanuit daar kun je heel Tennant Creek en omgeving zien. Dat was wel een mooi uitzicht.

Daarna ben ik de Devils Marbles tour gaan boeken voor de volgende dag. Het was echter niet zeker of dat wel door zou gaan omdat ik tot dan toe de enige klant was voor die dag...

Geplaatst om 06:21:08 vanuit Alice Springs.
03 november 2003
Van Katherine naar Tennant Creek
Zo, gisteren heb ik van 13.30h tot 22.00 kou geleden in de Greyhound bus van Katherine naar Tennant Creek. Nou ja, eigenlijk werd het pas koud nadat de zon onderging rond 19.00h.

Tennant Creek is nog kleiner dan Katherine en ook hier zal ik dus niet er lang blijven. Zometeen ga ik kijken of ik morgen naar de Devils Marbles kan met een tour. Daarvoor moeten er minimaal 2 deelnemers zijn. Dat is niet zoveel, maar het is hier een uitgestorven gat...

En net als in Katherine lukt het me hier ook niet om foto's online te krijgen. Hopelijk lukt dat weer vanuit Alice Springs, mijn volgende bestemming. De foto's verschijnen dan alsnog bij de artikelen. Net zoals ik dat nu heb gedaan bij de stukjes over Kakadu en Litchfield. Kijk dus regelmatig nog eens terug... In de linker kolom vindt je een lijst met de laatste 10 artikelen, daar staat ook bij of ze bijgewerkt zijn. Verder kun je bij archief verder naar oudere artikelen zoeken.

Groetjes Roland.

Geplaatst om 06:49:33 vanuit Tennant Creek.
01 november 2003
Katherine Gorge
Gisteren, 31 oktober, ben ik een dagje gaan kanoën in Katherine Gorge. Ik had de kano voor de hele dag gehuurd. Katherine Gorge bestaat eigenlijk uit 13 verschillende gorges, die in het droge seizoen van elkaar gescheiden zijn door rotsen in het water. Als je een hele dag de tijd hebt, kun je de eerste 3 gorges bezoeken. Dat is in totaal 6,6 km peddelen en je kano over een paar rotsen slepen... (En natuurlijk de zelfde afstand terug... ) Maar het was zeker de moeite waard.

Wat wel lekker was dat ik deze dag alles op mijn eigen tempo kon doen. Het was geen georganiseerde tour met gids. Zolang ik maar op tijd terug was om de bus terug te halen...

Meer foto's van Katherine Gorge kun je hier vinden.

Morgen vertrek ik naar Tennant Creek vanuit waar ik naar de Devils Marbles wil gaan bekijken.

Geplaatst om 06:18:26 vanuit Katherine. (bijgewerkt 07-11-2003 om 07:42:49)
30 oktober 2003
Katherine
Zo ik ben vandaag aangekomen in Katherine. Dit plaatsje ligt op ongeveer 4 uur rijden van Darwin. Het is hier nog warmer dan in Darwin, maar toch lijkt de hitte wel mee te vallen. Misschien ligt dat aan de luchtvochtigheid die hier land inwaards nog lager is dan in Darwin aan de zee.

Katherine is samen met Tennant Creek de enige 'stad' van betekenis tussen Darwin en Alice Springs. Maar het is maar een klein dorpje in mijn ogen.

Voor morgen heb ik een kano gehuurd om een dag lang te genieten van Katherine Gorge, ofwel Nitmiluk National Park. Maar daar vertel ik de volgende keer wel meer over.

Geplaatst om 09:30:13 vanuit Katherine.
29 oktober 2003
Laatste dag in Darwin
Vandaag is als het goed is mijn laatste dag hier in Darwin. Zometeen ga ik de greyhound bus reserveren om morgen richting Alice Springs te vertrekken. Daar rij ik echter niet in één keer heen. Eerst ga ik naar Katherine. Vanuit daar wil ik naar Nitmuluk National Park (Katherine Gorge) om daar een dagje te kanoën en te zwemmen. Daarna wil ik verder reizen naar Tennant Creek. 100 km onder Tennant Creek bevinden zich de Devils Marbles. Die wil ik ook gaan bezichtigen. En pas daarna ga ik naar Alice Springs.

Geplaatst om 07:34:12 vanuit Darwin.
Litchfield
Gisteren ben ik met een 1 daagse tour naar Litchfield National Park geweest. Litchfield blijkt nog veel touristischer dan Kakadu. Dat was vooral te merken aan het aantal mensen dat er rond liepen en het feit dat overal paadjes en trappen waren aangelegd. Maar niettemin was het er toch wel mooi.

Eerst zijn we naar Magnetic Termites Mounds gaan kijken. In tegenstelling tot kathedraalvormige termieten heuvels zien de magnetische heuvel er net uit als grafstenen.

Ze zijn plat de lengte richting loopt altijd precies van Noord naar Zuid. Op de platte kant valt dus altijd de ochtend en avond zon, maar op het midden van de dag als de zon het heetst is valt ie maar op een klein oppervlak van termietenheuvel. Op deze manier kunnen ze de temperatuur in de heuvel constant houden. Dit vinden de termieten erg belangrijk.

Daarna zijn we naar Tolmer Falls gereden en hebben daar vanaf een uitkijkpost gekeken naar de waterval. Het was niet mogelijk om daar te zwemmen omdat er beschermde vleermuizen leven.

De eerste keer dat we het water in konden was bij Wangi Falls.

Daarna hebben we nog gezwommen in Florence Falls

en stroomopwaards van Florence in de Buley Rockholes.

En dit was onze groep met onze gids Andy (met de hoed):

Geplaatst om 07:29:21 vanuit Darwin. (bijgewerkt 01-11-2003 om 07:06:45)
Beetje rond gelopen
Afgelopen maandag ben ik eens wat gaan wandelen in de omgeving van Darwin. Uit eindelijk ben ik vanaf mijn hostel in Darwin City naar East Point Reserve gelopen. (en terug) In totaal heb ik zo'n 5 uur gelopen...

Maar onderweg wel wat leuke foto's gemaakt, die hier te zien zijn. (in formaat 400x300)

Geplaatst om 07:16:05 vanuit Darwin.
26 oktober 2003
Darwin bij zonsondergang
Dit is een foto die ik genomen heb van de zonsondergangs gezien vanuit het Bicentenial Park. Het zou zo uit een reisgids kunnen komen.

Geplaatst om 10:24:46 vanuit Darwin.
Telefoonnummer
Hoi, ik was het vergeten te vermelden, maar voor iederen die me hier wil bellen of een sms-je wil sturen. Ik heb nu een Australisch mobielnummer: +61407182968. En indien je moet weten welke provider: Telstra.

Geplaatst om 10:13:54 vanuit Darwin.