Welkom op hideaway.nl
Reisverslag vanuit Australië
26 april 2004
Over mijzelf en deze website
For English click on the Union Jack in the left top corner or click here.

Hoi, ik ben Roland Meerman. Ik ben net terug van een half jaar door Australië reizen. Het was een fantastische reis en ik heb ontzettend veel gezien en gedaan. Op deze website kun je daar alles over terug vinden.

Ik ben in 2002 afgestudeerd aan de Technische Universiteit Eindhoven in de Technische Natuurkunde. Daarna heb ik een klein jaartje bij Interpolis gewerkt om het benodigde geld voor deze reis te verdienen.

De artikelen op deze pagina zijn zo geordend dat de nieuwste bovenaan staan. Verder staan er slechts 10 artikelen op één pagina. Indien je verder terug wilt lezen kun je onder het kopje Archief in de linker kolom op de gewenste data klikken.

Bij de artikelen staan slechts enkele van de vele foto's die ik heb gemaakt. Voor een overzicht van alle foto's kun je op Fotoboek klikken onder het kopje Links. Mocht je een foto in het originele formaat (1600x1200) willen hebben, dan kun je me een mailtje sturen...

Wil je reageren op mijn site of mij een emailtje sturen dan kun je het gastenboek bezoeken. Hier kun je ook de reacties van andere mensen lezen.

Veel plezier met het bekijken van mijn verhalen...

Roland.

Geplaatst om 16:20:38 vanuit Tilburg.
Terugreis
15 april om 09.40h (01.40h NL tijd) vertrok mijn vliegtuig vanuit Cairns naar Hong Kong. Via Brisbane... Rond 19.50h (21.50h Cairns tijd, 13.50h NL tijd) kwam ik in Hong Kong aan.

In Hong Kong moest ik ongeveer 4 uur wachten voor dat mijn vlucht naar Amsterdam vertrok om 00.05h (02.05h Cairns tijd, 18.05h NL tijd). Vanuit het vliegtuigraampje heb ik nog een paar foto's gemaakt. Op de eerste foto zie je Siberië...

Om 06.40h (14.40h Cairns tijd) kwam in op Schiphol aan. Het einde van een fantastische vakantie die omgevlogen is!!!

Geplaatst om 12:39:41 vanuit Tilburg.
Cairns
14 april 2004 was mijn laatste volledige dag in Australië.

En de eerste dag dat ik tijd had om Cairns eens te gaan bekijken. Hier zijn een paar foto's.

Verder heb ik nog wat souvenirs gekocht en mijn tas ingepakt voor de lange reis terug...

Geplaatst om 11:44:31 vanuit Tilburg.
25 april 2004
Cape Tribulation
Nadat ik terug kwam van het Great Barier Reef moest ik meteen al weer mijn tas inpakken om de volgende ochtend vroeg naar Cape Tribulation te gaan. Om 7.30h werd ik opgepikt door Tropics Explorer. Na een klein ontbijt in het Crossroads Cafe hebben we een cruise gemaakt over de Daintree River.

Kun je de krokodil zien op een van de foto's? Nee, hij staat er echt op , maar is alleen duidelijk te zien als je de originele foto uitvergroot. Krokodillen zijn erg goed gecamoufleerd!

Daarna zijn we gestopt bij de Marrdja Boardwalk.

Hierboven zie je een 'Strangler Fig' (wurgboom). Deze boom groeit om een andere boom heen en wurgt deze als het ware. De originele boom is in dit geval al vergaan...

Daarna zijn we doorgereden naar mijn accomodatie in Cape Tribulation: Cape Trib Beach House. Daar heb ik de rest van de dag en de volgende dag niet zo heel veel gedaan. Voornamelijk wat uitrusten van het duiken en wat lezen. En wat flora en fauna fotograferen...

's Avonds hebben Kate, Karen (van de duikcursus) en ik een nachtwandeling door het regenwoud gedaan. Met de zaklamp op zoek naar het nachtleven in de tropen...

Helaas hebben we geen krokodillen en/of slangen gezien...

De volgende dag zouden we rond 13.00h weer ophaald worden door de bus. 's Ochtends zijn Kate en ik nog wat gaan wandelen in de omgeving.

Op de terugweg naar Cairns is de bus eventje gestopt bij de Alexandra Range Lookout. En dit was het uitzicht:

Daarna zijn we naar Mossman Gorge geweest. Daar was het ontzettend druk en we kregen slechts 10 minuten om er rond te kijken...

Daarna zijn we nog even naar het plaatsje Port Douglas geweest en daarna door naar Cairns. Mijn (voorlopig) allerlaatste tour in Australië zat er toen op.

Geplaatst om 18:28:27 vanuit Tilburg.
Duikcursus
Op 6 april ben ik in Cairns begonnen met een open water duikcursus bij Down Under Dive. De eerte dag begon in het leslokaal. Dat was weer lang geleden zeg. Maar het was allemaal niet zo moeilijk, zeker niet als je wat van natuurkunde afweet... Na de lunch verruilden we het leslokaal voor het zwembad. Daar moesten we eerst laten zien dat we 200 meter konden zwemmen en 10 minuten watertrappelen. Nadat iedereen dit gedaan had, begonnen we met de oefeningen voor het duiken. 's Avonds kregen we huiswerk mee. HUISWERK, op vakantie!

De tweede dag begon weer in het zwembad waar we nog meer oefeningen moesten doen. Na de lunch gingen we terug naar het leslokaal voor de laatste theorie en het afsluitend examen. Dat overigens niet zo heel veel voorstelde...

De derde dag werd het pas echt interessant, want die dag vertrokken we naar het Great Barrier Reef. 's Ochtends werden we naar de Supercat gebracht. In mijn klas zaten mensen die een 4 daagse cursus deden en mensen die net als ik een 5 daagse cursus deden. De mensen die de 4 daagse cursus deden doken vanuit de Supercat en gingen 's avonds weer terug naar Cairns. Terwijl zij aan het duiken waren was er voor ons de mogelijkheid om te gaan snorkelen. Hier zijn een paar foto's van het snorkelen.

Daarna zijn we aan boord gegaan van de Atlantic Clipper. Deze boot blijft permanent op het Great Barrier Reef. Hier hebben we de eerste 2 lessen gehad in het open water. Omdat het vooral weer om de oefeningen ging hebben we niet veel gezien, en ik had ook geen camera bij me. De volgende ochtend nog voor het ontbijt hadden we de 3e les. En na het ontbijt de 4e. Daarna waren we officieel PADI gecertificeerd.

's Middags kwam de drukke Supercat weer langs en moesten de vierdaagse studenten nog één duik doen voor hun PADI. En ondertussen genoten wij van de zon op de Atlantic Clipper.

Een ander voordeel was dat wij, nadat we onze PADI gehaald hadden, nog 5 duiken konden doen. Deze keren heb ik wel mijn foto camera meegenomen. Behalve bij de nacht duik, want dan is het pikdonker onderwater... Hier zijn wat foto's die ik tijdens het duiken heb genomen.

Voordat we terug gingen naar Cairns hebben een groepsfoto gemaakt van de mensen waar ik het meeste mee optrok op de Atlantic Clipper. Dat waren niet allemaal open water (OW) studenten. Een aantal deden hun advanced open water (AOW)...

Op de linker foto staan van achter naar voren en van links naar rechts: Thea (AOW), Matt (OW en mijn buddy gedurende de cursus), Claire (OW), Karen (AOW), Kathryn (OW), Roland (OW), Heather (AOW en vriendin van Matt).
Op de rechter foto staat Louise, mijn duik instructrice.

Als laatste nog een paar foto's van de Atlantic Clipper die ik heb genomen vanaf de Supercat op weg terug naar Cairns.

Geplaatst om 14:00:19 vanuit Tilburg.
23 april 2004
Regenwoud
Na de skydive ben ik nog een stuk gaan wandelen in de omgeving van Mission Beach. Mission Beach ligt in de natte tropen en er is daar een hoop regenwoud. Ik ben naar het Licuala bos gelopen en heb daar door het regenwoud gelopen.

Op weg naar het bos kwam ik veel borden tegen die waarschuwen voor Cassowaries. De Cassowary is een vogel die door mijn skydive instructeur omschreven werd als een 'sumo chicken'. Het is een bedreigde dier soort en er schijnen er behoorlijk veel onder auto's te komen. Ik ben er echter geen tegengekomen. Dus heb ik ook geen foto's anders dan de verkeersborden...

Hieronder staan 2 foto's van Fan Palms:

Na de Fan Palm Boardwalk heb ik de 4,6 km lange Rainforest Walking Track gelopen.

Geplaatst om 20:46:21 vanuit Tilburg.
Skydive in Mission Beach
Op 3 april ben ik van Airlie Beach naar Mission Beach gegaan. De volgende ochtend heb ik daar een skydive (parachutesprong) gemaakt van 10.000ft (3 km). Dat was gaaf!

Foto maken was wat moeilijk, dus die ontbreken. Ik moet zeggen dat het best wel spannend was. Vooral het moment waarop je met je benen uit het vliegtuig hangt, maar nog niet bent gesprongen... Maar daarna was het allemaal OK. De vrije val duurde ongeveer 25 seconden. Daarna duurde het nog een paar minuten voor je beneden was en had ik dus wat tijd om van het uitzicht te genieten. En dat is behoorlijk mooi in Mission Beach!

Geplaatst om 17:43:46 vanuit Tilburg.