Welkom op hideaway.nl
Reisverslag vanuit Australië
04 februari 2004
Tasmanië
Zo, ik ben inmiddels al weer enkele dagen in Melbourne. Even bijkomen van de hitte en de luchtvochtigheid in Darwin. Ondertussen ben ik wat aan het lezen over Tasmanië, want daar wil ik vanuit hier naar toe gaan. Er zijn heel wat verschillende touroperators die allemaal vergelijkbare tours in Tasmanië aanbieden. Ik ben er nog niet helemaal uit welke ik wil gaan boeken... Verder twijfel ik nog hoelang ik in Tasmanië zal blijven buiten de tour om en in welke plaats(en). Een hoop onzekerheden dus, maar binnenkort weet ik meer.

Geplaatst om 04:30:40 vanuit Melbourne.
31 januari 2004
Coral Bay en Turqouise Bay
Ik heb gisteren de foto's van mijn onderwater camera laten ontwikkelen. Hier zijn een aantal foto's die ik genomen heb in Coral Bay en in Turqouise Bay. Alle foto's zijn te vinden op ./fotos/20040112/.

Geplaatst om 05:48:23 vanuit Darwin.
Kimberleys dag 8
Dit is de laatste dag van de Adventure Tour van Broome naar Darwin. Het verslag begint hier.

De volgende ochtend hebben we een wandeling gemaakt naar de top van de Edith Falls. Gedurende de hele wandeling regende het behoorlijk hard. Achteraf bleek dat de parkranger niet zo blij was dat Blair deze wandeling met ons had gemaakt. En mijn digatle camera vond het ook een beetje te vochtig...

Op weg naar Darwin heb ik nog wat foto's gemaakt van al het groen lang de Stuart Highway. Iets wat er in oktober nog niet was. Zie hier het verschil. De foto's zijn niet op de zelfde plek genomen, maar wel vergelijkbaar...

Onze laatste stop voordat we in Darwin aankwamen was bij de Adelaide River Inn.

We hadden met onze gids afgesproken dat we om 20.00h uit eten zouden gaan. Maar hij is nooit komen opdagen. Een aantal dagen later hebben een aantal mensen hem nog gezien. Blijkbaar baalde hij er van dat hij onze spullen had moeten drogen en schoonmaken. Wat een eikel... Dat hoort nu eenmaal bij zijn baan en wij konden er toch ook niets aan doen dat het regende toen we de tenten moesten inpakken...

Maar ook zonder gids was het gezellig eten. En daarna zijn we nog naar het Vic Hotel geweest.

Geplaatst om 05:25:16 vanuit Darwin.
Kimberleys dag 7
's Ochtends heb ik nog wat foto's genomen van onze camping voor de we vertrokken om 2 wandelingen te gaan doen... Ja, je hoort het goed, wandelingen... Niet zwemmen...

De eerste wandeling was Escarpment Lookout Walk in het Gregory National Park. Ik heb een hoop foto's genomen. Hieronder een selectie. De rest is hier te vinden.

De tweede wandeling was Joe Creek Walk in het zelfde nationale park.

Daarna zijn we naar Edith Falls (Leliyn) gereden. Onderweg zijn we de Victoria River gepasseerd en hebben we even gestopt in Katherine.

Toen we bij de Edith Falls aankwamen regende het... En het heeft de hele nacht en de volgende ochtend geregend...

Geplaatst om 04:50:30 vanuit Darwin.
Kimberleys dag 6
Nadat we compleet nat geregend waren op het eiland hebben we 's ochtends onze spullen we in de boot geladen en zijn we weer terug gevaren naar de bus. Onderweg zijn we nog even gestopt om wat vissen te voeren.

Daarna zijn we naar de grensovergang van WA (Western Austalia) naar NT (Northern Territory) gereden. Daar kwamen we rond 11.30h aan, maar omdat we de tijd 1,5 uur vooruit moesten zetten, was het in een keer al 13.00h.

Op de groepsfoto staan van links naar rechts en van achter naar voren: Reto, Jo, Emma, Kylie, Roland, Konni, Erich, Tina en Henderike.

Op weg naar Victoria River Roadhouse hebben we nog een mooie regenboog gezien...

Deze keer geen zwemgelegenheid op onze campeerplek, maar wel een afdak boven ons hoofd zodat we niet nat regende...

Geplaatst om 04:20:00 vanuit Darwin.
30 januari 2004
Kimberleys dag 5
Deze morgen zijn we van Molly Springs naar Lake Argyle gereden. Daar hebben we eerst gelunched voor dat we met een boot over het meer zijn gevaren. Normaal gesproken breng je dan een aantal uur door op het meer. Maar er was ook een optie om te overnachten op een van de vele eilandjes in het stuwmeer. Dat koste alleen wel $45 extra. We hebben het wel gedaan, maar ik begon me toch wel af te vragen waarom dat niet bij de tour inbegrepen kon zijn. Zeker omdat we verder geen nationale parken hebben bezocht waarvan normaal gesproken het intreegeld is inbegrepen in de tourprijs. Maar goed...

Voor de lunch zijn we eerste nog naar een lookout gegaan vanaf waar je een gedeelte van Lake Argyle kon zien:

Tijdens de lunch werd de Care Bear (Troetelbeer) van Emma ontvoerd...

En zoals gezegd, na de lunch zijn we het water op gegaan.

Eerst zijn we naar wat rock wallabies gaan kijken.

Daarna zijn we gaan zwemmen onder een waterval.

Kun je de baby krokodil vinden in deze foto's?

Daarna zijn we naar een ander eiland gevaren voor een korte wandeling, en... zwemmen natuurlijk!

We hebben overnacht op een relatief klein onbewoond eiland... Compleet met regen en onweer...

Geplaatst om 08:37:13 vanuit Darwin.
Kimberleys dag 4
's Ochtends heb ik nog wat foto's gemaakt op Parry Creek Farm.

Daarna zijn we naar een lookout gereden waar je de wetlands kon overzien. Tevens was hier een ruine van een telegraaf station.

Daarna zijn we lang de weg nog even gestopt om te kijken naar een Boab tree. Het is wel niet de beroemde gevangenis boom, maar wel van het zelfde soort...

Daarna zijn we gaan zwemmen in Valentines Spring:

En daarna in Middle Spring:

En daarna in Black Rock:

Rond 15.00h hadden we het ondertussen wel gehad met al dat zwemmen en zijn we naar Kununurra gereden om boodschappen the doen. Daarna zijn we naar Molly Springs gereden. Volgens onze gids een heel romantisch plekje waar je kan zwemmen... Misschien is het inderdaad romantisch als het lekker weer is en je in het juiste gezelschap bent. Maar toen we er aankwamen goot het en was iedereen nat tot op het bot. Vanwege de regen heb ik toen ook geen foto's genomen. En de volgende ochtend ben ik het vergeten...

Geplaatst om 07:06:53 vanuit Darwin.
Kimberleys dag 3
Na een ochtendduik in March Fly Creek hebben we onze tenten ingepakt.

Daarna zijn we naar The Grotto gereden. En daar hebben we... gezwommmen.

Daarna zijn we naar Wydham gereden om weer wat boodschappen te doen. We hadden lunch op de Bastion vanwaaruit je een uitzicht hebt over 5 rivieren.

Na de lunch zijn we naar Parry Creek Farm gereden. Daar kwamen we rond 14.30h aan. En hebben de rest van de dag doorgebracht in... het zwembad.

Hier kwam ik ook deze boomkikker tegen:

Vanaf morgen zul je op een aantal foto's 4 skinheads zien rondlopen... Men kwam namelijk op het idiote idee dat alle mannen hun hoofd kaal gingen scheren. Nou, dat is niet helemaal gelukt, want ik had echt geen zin om aan die onzin mee te doen...

Geplaatst om 06:32:50 vanuit Darwin.
Kimberleys dag 2
De volgende dag zijn we naar Mary Pool gereden. Daar zijn we de dag begonnen met wat zwemmen.

Daarna zijn we doorgereden naar Halls Creek om wat boodschappen te doen en vervolgens zijn we naar Turkey Creek gereden. Vanuit Turkey Creek konden we een helikoptervlucht maken over de Bungle Bungles. Dat was onze enige mogelijkheid om dit nationaal park te zien, aangezien het gesloten is gedurende het wet season. Dus heb ik $220,- (EUR 135,-) neergeteld voor een vlucht van ongeveer 45 minuten, waarvan zo'n 20 minuten over de Bungle Bungles.

In totaal gingen er 7 mensen in drie vluchten. Ik ging met de derde vlucht en moest dus zo'n 1,5 uur wachten. Dat werd uiteindelijk meer dan 2 uur omdat het na de tweede vlucht begon te regen...

Maar uiteindelijk konden we dan toch vertrekken. Ik heb ontzetten veel foto's genomen. Hieronder staan er een paar. De rest kun je hier vinden.

Hierna zijn we na March Fly Creek gereden, waar we hebben overnacht.

Geplaatst om 05:59:44 vanuit Darwin.
Kimberleys dag 1
De Adventure Tour van Broome naar Darwin zit er op. Het was een mooie ervaring om het natte seisoen (wet season) een keer mee te maken, maar al met al denk ik niet dat de tour zijn geld waar was. We hebben namelijk ontzettend veel van de planning overgeslagen. Het was wel vermeld dat er wat wijzigingen zouden zijn, maar niet dat we de eerste 6 dagen van de tour over zouden slaan... Wat hebben we dan wel gedaan?

Net als bij de vorige tours ga ik per dag van de tour een artikelje schrijven met wat foto's. In totaal heb ik gedurende 8 dagen zo'n 430 foto's genomen. Deze staan niet allemaal in de artikelen, maar zijn wel te vinden op ./fotos/.

Op 21 januari zijn we rond 6.00h uit Broome vertrokken. Op het reisschema stond dat we naar Derby zouden gaan om te gaan kijken naar de beroemde Boab Prison Tree, maar blijkbaar vond onze gids (Blair) dat te ver omrijden, dus zijn we meteen richting Fitzroy Crossing gereden. Daar kwamen we rond 12.00h aan. Een eindje verder op hebben we geluched langs de Fitzroy river.

Daarna zijn we doorgereden naar Geikie Gorge, waar we een korte wandeling gemaakt hebben.

En het was behoorlijk heet, dus hebben we ook nog eventje gezwommen in de gorge.

Rond 18.15h kwamen op onze eerste kampeerplek aan.

Met regen op komt bleek al snel dat de tenten en andere kampeerbenodigheden niet van een goede kwaliteit waren. (understatement... ) De tentharingen waren zo dun dat je ze niet eens in de grond geslagen kreeg. Het hielp natuurlijk ook niet al te veel dat je daarvoor een steen moest gebruiken, omdat er geen hamer was... Uiteindelijk hebben we maar zonder tent en onder het afdakje geslapen...

Geplaatst om 05:20:33 vanuit Darwin.